woensdag 13 juni 2012

Buizengat

door John van Rhijn

Buizengat, 6 januari 2012

Op 6 januari liep ik vanaf de Julianasingel over de Westlandseweg richting de molen. Het was redelijk koud, maar droog. Toch waren er wat dreigende wolken en boven het Buizengat scheen de zon net door een gat in de wolken. Zeg maar een wolkengat boven het Buizengat.
Ik leunde met mijn camera tegen een lantaarn, die als statief moest dienen en wachtte het moment af tot de zon zelf niet meer zichtbaar was. Het licht zou anders te fel zijn geweest om te fotograferen.

Dit zijn de momenten waarbij geluk een rol speelt. Had ik daar vijf minuten eerder of later gelopen, dan had de lucht er hier anders uit gezien.



Buizengat, 15 maart 2012

De 15de maart was de situatie geheel anders. Het was prachtig weer met een helderblauwe lucht. De kermisgangers in de Hoflaan hadden geluk. Ik kwam daar zojuist vandaan en had daar wat foto's geschoten. Zo naderde ik het Buizengat precies aan de andere kant en nam deze foto vanaf het ophaalbruggetje.
In het nu bijna rimpelloze water weerspiegelden de huizen en de 
blauwe lucht.
En zelfs de naam van de fotograaf...









Buizengat, 15 maart 2012

Vanuit de Havenstraat is dat ophaalbruggetje in beeld. Het vormt de scheidslijn tussen de Oude Haven op de voorgrond en het Buizengat daar achter.













23 juli 2012
Eenarmig ophaalbruggetje over het Buizengat

















4 januari 2013
Buizengat bij schemering.


















14 augustus 2015
We zagen dit bruggetje al eerder bij daglicht richting Hoflaan. Nu bij schemer richting Kortedijk.












29 september 2014
Buizengat
















Meer informatie:
Buizengat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten